Göteborg

Hej på er! Hade en fantastisk helg hos Linnea och kom fram till att moilbilderna faktiskt går att använda. Så tänkte försöka beskriva i två inlägg hur fint jag hade det, ena tillägnat konsertdagen och det här resten av helgen.
(Ps. Tack till alla finingar som hälsat via Linnea och/eller sagt att de läser min blogg, blir så glad. Puss!)
 
I torsdags satte jag mig äntligen i flygplanet som skulle ta mig till Göteborg. Var så himla nervös för allting men samtidigt så spänd. När jag började skymta Göteborg under mig från flygplansfönstret blev jag ärligt talat nästintill tårögd - om bara några minuter skulle jag ju få träffa en av de finaste personerna jag vet för första gången. Linnea och hennes pappa väntade på flygplatsen så efter att jag gjort ett toalettbesök (hahaha) åkte vi hem till dem. Väl där så satt vi mest och pratade på en obäddad madrass och lyssnade på Håkan i några timmar innan vi skulle äta middag. Resten av kvällen såg ugnefär likadan ut om jag inte minns fel.
 
På fredagen åkte vi in till Göteborg med tåg. Där fick jag en "guidad tur" av Linnea haha, vi började med Haga och wow så fint det var där. Kullerstensgator med vackra byggnader och fina caféer i varje hörn.
Lunch åt vi på Condeco, tog en världsgod vegetarisk lasagne som man fick tzatziki till, ÄLSKAR TZATZIKI. Ska bli stammis på Condeco när jag flyttar till Göteborg. Sen gick vi till lite olika affärer, bland annat Beyond Retro och Pop Boutique där jag inte köpte något men beundrade allt fint. På Lush pratade vi med ett jättetrevlig affärsbiträde som kom från New York, och köpte varsin schampokaka.
När vi kom hem så lyssnade vi på ännu mer Håkan medan det regnade och åskan mullrade, så mysigt. Sen åt vi en jättegod middag med en sandwichtårta till efterätt. Kalas! Och efter det förberedde vi matlådor till morgondagen och ställde väckarklockorna på prick fem.
Nästa dag skulle vi ju faktiskt se Håkan Hellström.

Kommentarer
- johanna

Åhh vad fint det låter <3 Göteborg och Haga är så himla fint ju. Och Condeco alltså, kärleeek!

Svar: hihi ja!!
kristaller.blo.gg

2014-06-12 @ 23:14:23
URL: http://www.nattstad.se/convincing

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback